Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 8DT 355 300-081 hella

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-081 HELLA

8DT 355 300-081 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-081
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-081
8DT 355 300-081
 

    Ocena:
numery handlowe:

60905

numer części:

8DT 355 300-081

producent:

HELLA

Średnica bębna hamulcowego 180
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 40
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 214
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 53,8
Wzór otworów/Ilość otworów 04/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 181,4
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ciężar [kg] 2,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 60905
nr EAN 4082300390001

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-081 HELLA

numery OEM:
FIAT      46819776
FIAT      51863509
FIAT      51863510
FIAT      51900802
FIAT      51900803
FIAT      7599325
FIAT      7750119
FORD      1541801
FORD      1544173
FORD      1680868
FORD      1680869
FORD      9S511113AA

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-081 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.