Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 8FK 351 108-251 hella

Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 108-251 HELLA

8FK 351 108-251 Kompresor, klimatyzacja HELLA
hella 8FK 351 108-251
Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 108-251
8FK 351 108-251
 

    Ocena:
numer części:

8FK 351 108-251

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Denso
ID kompresora 7SBU16C
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Czynnik chłodniczy R 134a
Olej do sprężarki PAG 46
Ø koła pasowego [mm] 114
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Technika połączeń Top/PAD
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621152673

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 108-251 HELLA

numery OEM:
OPEL      18 54 097
OPEL      18 54 121
OPEL      24 41 6178
OPEL      68 54 001
OPEL      68 54 028
OPEL      68 54 031
OPEL      91 22 120
OPEL      93176859
OPEL      93176862
OPEL      R1580029
VAUXHALL      18 54 097
VAUXHALL      18 54 121
VAUXHALL      24416178
VAUXHALL      24430319
VAUXHALL      68 54 001
VAUXHALL      68 54 028
VAUXHALL      68 54 031
VAUXHALL      9122120
VAUXHALL      93176859
VAUXHALL      93176862
VAUXHALL      R1580026
VAUXHALL      R1580029

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 108-251 HELLA w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 8FK 351 108-251

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.