Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 8FK 351 109-871 hella

Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-871 HELLA

8FK 351 109-871 Kompresor, klimatyzacja HELLA
hella 8FK 351 109-871
Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-871
8FK 351 109-871
 

    Ocena:
numer części:

8FK 351 109-871

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Calsonic Kansei
ID kompresora CSV613C
Ilość żeber 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Czynnik chłodniczy R 134a
Olej do sprężarki PAG 46
Ø koła pasowego [mm] 110
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Technika połączeń PAD
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621407186

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-871 HELLA

numery OEM:
BMW      6 905 643
BMW      6 918 752
BMW      64 52 6 905 643
BMW      64 52 6 918 752
BMW      64 52 9 145 353
BMW      9 145 353

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-871 HELLA w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 8FK 351 109-871

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.