Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061575 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061575 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061575 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1061575

Długość [mm]:1575
Ilość żeber:6

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061575 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      06B903137J
AUDI      06D903137C
AUDI      06D903137E
BMW      11281735195
CHRYSLER      04792070
CHRYSLER      04792442
CHRYSLER      04792442AA
CHRYSLER      4792070
CHRYSLER      4792070AC
CHRYSLER      5086571AA
FORD      1040760
FORD      7239510
FORD      95WF6C301EB
FORD      97WF6C301BA
HYUNDAI      0K95K-15-909
KIA      0K95K-15-909
KIA      0K95K15909

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061575 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.