Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » J1220308 herth+buss jakoparts

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów J1220308 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1220308 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1220308

Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
nr EAN 4029416150976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów J1220308 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: KIA SHUMA, SHUMA I; MAZDA MX-3, XEDOS 6 1.5/1.6 05.91-10.01
numery OEM:
MAZDA      B6S7-10-235
MAZDA      B6S7-10-235A
HYUNDAI      0B6S7-10-235A
HYUNDAI      0B6S7-10-235B
HYUNDAI      0B6S7-10-235C
HYUNDAI      0B6S7-10-235D
KIA      0B657-10-235D
KIA      0B6S7-10-235A
KIA      0B6S7-10-235B
KIA      0B6S7-10-235C
KIA      0B6S7-10-235D
zamienniki:
1531010
brak
ELWIS ROYAL
JM5296
brak
PAYEN (FEDERAL MOGUL)
11056008
brak
AJUSA

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów J1220308 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.