Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP016 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP016 HUTCHINSON

DP016 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
numery handlowe:

DP016

numer części:

DP016

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 39,00
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 162,00
Średnica punktów mocowania [mm] 31,00
nr EAN 3159750728522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP016 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA, XSARA, XSARA PICASSO 1.9D/2.0D/2.2D 04.96-
numery OEM:
CITROËN      0515-P2
CITROËN      0515-T8
CITROËN      0515-V5
CITROËN      0515-V6
FIAT      9467586180
FIAT      9467597180
FIAT      9630647180
FIAT      9641548980
FIAT      9681761480
LANCIA      9467597180
LANCIA      9630647180
LANCIA      9641548980
PEUGEOT      0515-P2
PEUGEOT      0515-T8
PEUGEOT      0515-V5
PEUGEOT      0515-V6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP016 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.