Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1580 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1580 INA

FB 6PK1580 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1578, 6PK1579, 6PK1580, 6PK1581, 6PK1582

numer części:

FB 6PK1580

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1580
nr EAN 4014870125783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1580 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55193360
ALFA ROMEO      551933600
AUDI      03L 903 137 A
AUDI      03L 903 137 F
AUDI      03L903137A
AUDI      03L903137F
AUDI      06H 903 137 H
AUDI      06H903137H
DAIHATSU      90048-31059
DAIHATSU      9004831059
FIAT      55193360
SEAT      03L 903 137 A
SEAT      03L 903 137 F
SEAT      03L903137A
SEAT      03L903137F
SEAT      06H 903 137 H
SEAT      06H903137H
SKODA      03L 903 137 A
SKODA      03L 903 137 F
SKODA      03L903137A
SKODA      03L903137F
SKODA      06H 903 137 H
SKODA      06H903137H
VOLVO      3827273
VOLKSWAGEN      03L 903 137 A
VOLKSWAGEN      03L 903 137 F
VOLKSWAGEN      03L903137A
VOLKSWAGEN      03L903137F
VOLKSWAGEN      06H 903 137 H
VOLKSWAGEN      06H903137H
HYUNDAI      0K95K-15909
HYUNDAI      0K95K15909
KIA      0K95K-15909
KIA      0K95K15909

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1580 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1580 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.