Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 50013386 kolbenschmidt

Filtr oleju 50013386 KOLBENSCHMIDT

50013386 Filtr oleju KOLBENSCHMIDT
 

    Ocena:
numery handlowe:

386-OS

numer części:

50013386

producent:

KOLBENSCHMIDT

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 72
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Wysokość [mm] 91
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
nr EAN 4028977315497
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 50013386 KOLBENSCHMIDT

numery OEM:
CITROËN      1109 J8
CITROËN      1109 J9
CITROËN      1109 K2
CITROËN      1109 L1
CITROËN      1109 N3
CITROËN      1109 N5
CITROËN      1109 R1
CITROËN      93516538
CITROËN      95495621
CITROËN      95495622
CITROËN      95580482
CITROËN      95580483
CITROËN      95638747
CITROËN      96002933
FIAT      7910031245
FIAT      9456000927
FIAT      9567205780
FIAT      9600293380
FIAT      9628173380
FORD      5 011 788
FORD      5 011 991
FORD      A 830 X 6714 ABA
FORD      A 830 X 6714 AHA
ISUZU      89443044111
MITSUBISHI      MD097003
MITSUBISHI      MD352626
PEUGEOT      1109 51
PEUGEOT      1109 67
PEUGEOT      1109 68
PEUGEOT      1109 75
PEUGEOT      1109 80
PEUGEOT      1109 81
PEUGEOT      1109 82
PEUGEOT      1109 83
PEUGEOT      1109 84
PEUGEOT      1109 86
PEUGEOT      1109 K1
PEUGEOT      1109 L0
PEUGEOT      1109 N2
PEUGEOT      1109 R0
PEUGEOT      1109 T0
SUBARU      420335500
TALBOT      94 560 002 20
TALBOT      95 560 002 20
TALBOT      95 580 482 80
TALBOT      E 495 622 80
HYUNDAI      2630035AOO

Zastosowanie Filtr oleju 50013386 KOLBENSCHMIDT w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.