Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 109 798 topran

Koło pasowe, wał korbowy 109 798 TOPRAN

109 798 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
250.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

109 798

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 109 798 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO S80 I, V70 I, V70 II; AUDI 100 C4, A6 C4; FORD GALAXY I; VW CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50, LT 28-35 II, LT 28-46 II 1.9D-2.5D 07.90-12.16
numery OEM:
AUDI      074 105 251AC
AUDI      074 105 251M
AUDI      074 105 251N
AUDI      074 105 251R
AUDI      074 105 251S
AUDI      074 105 251T
VOLVO      8627933
VOLVO      9163918
VOLVO      9180620
VOLVO      9180820
VOLVO      9463918
VOLKSWAGEN      074 105 251AC
VOLKSWAGEN      074 105 251M
VOLKSWAGEN      074 105 251N
VOLKSWAGEN      074 105 251R
VOLKSWAGEN      074 105 251S
VOLKSWAGEN      074 105 251T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 109 798 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.