Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10 92 9991 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 10 92 9991 SWAG Autoteile GmbH

10 92 9991 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

10 92 9991

Szerokość [mm] 75,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 152,0
Ciężar [kg] 2,708
Ilość żeber 7
Parametr 8PK
nr EAN 4044688299918

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10 92 9991 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: MERCEDES G (W463), GL (X164), M (W164), R (W251, V251), S (W221) 3.0D 07.05-12.13
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      642 030 01 03
MERCEDES-BENZ      642 030 05 03
MERCEDES-BENZ      A642 030 01 03
MERCEDES-BENZ      A642 030 05 03

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10 92 9991 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.