Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zasilania paliwem » zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu » 28-0123 maxgear

Korek wlewu paliwa 28-0123 MAXGEAR

28-0123 Korek wlewu paliwa MAXGEAR
 

    Ocena:
numery handlowe:

102746DE5

numer części:

28-0123

producent:

MAXGEAR

Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,151
nr EAN 5901619502907

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korek wlewu paliwa 28-0123 MAXGEAR

numery OEM:
AUDI      191 201 551
AUDI      191 201 551 A
AUDI      191 201 551 A SBV
AUDI      191 201 551 SBV
AUDI      443 201 129 A
AUDI      443 201 129 H
AUDI      443 201 129 J
AUDI      443 201 129 S
AUDI      443 201 129 T
AUDI      447 201 129
AUDI      533 201 551 F
SEAT      191 201 551
SEAT      191 201 551 A
SEAT      533 201 551 F
VOLVO      1129012
VOLVO      1129133
VOLVO      1304391
VOLVO      1394835
VOLVO      3514219
VOLVO      9142606
VOLKSWAGEN      191 201 551
VOLKSWAGEN      191 201 551 A
VOLKSWAGEN      191 201 551 A SBV
VOLKSWAGEN      191 201 551 SBV
VOLKSWAGEN      443 201 129 A
VOLKSWAGEN      443 201 129 H
VOLKSWAGEN      443 201 129 J
VOLKSWAGEN      443 201 129 S
VOLKSWAGEN      443 201 129 T
VOLKSWAGEN      447 201 129
VOLKSWAGEN      533 201 551 F

Zastosowanie Korek wlewu paliwa 28-0123 MAXGEAR w samochodach:

Zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu paliwa


Zbiornik paliwa jest elementem podwozia samochodu. W związku z tym należy stale kontrolować jego stan. Zwracamy uwagę na wszelkie ślady uszkodzeń mechanicznych, przecieków itp. Nawet drobny wyciek paliwa ze zbiornika, może mieć poważne konsekwencje, nie wykluczając pożaru.

Układ paliwowy to nie tylko zbiornik. Ważną funkcję pełnią też pozostałe części zintegrowane z samym zbiornikiem.

Rura wlewu paliwa jest indywidualnie zaprojektowana do konkretnego modelu pojazdu. Musi ona być wytrzymała mechanicznie oraz charakteryzować się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne i zabrudzenia. By uniknąć ryzyka korozji, producenci najczęściej wykonują rury w formie odlewu z tworzywa sztucznego. Najistotniejszą kwestią jest tu ponadprzeciętna wytrzymałość tworzywa na środki chemiczne. Pamiętajmy, że element ten przez wiele lat będzie miał bezpośredni kontakt z paliwem.

Do najczęstszych usterek tego fragmentu układu paliwowego należy rozszczelnienie. Zazwyczaj, po latach użytkowania, wskutek erozji plastiku powstaje otwór, który z czasem się powiększa. Paliwo wówczas wycieka, stwarzając ryzyko pożaru. Korek wlewu paliwa zabezpiecza zbiornik przez nieautoryzowanym dostępem. Korek wlewu może występować w wersji zamykanej na kluczyk, lub bez kluczyka, wówczas zabezpieczenie stanowi klapka wlewu paliwa otwierana z wnętrza samochodu.