Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 10 93 0080 swag autoteile gmbh

Korpus termostatu 10 93 0080 SWAG Autoteile GmbH

10 93 0080 Korpus termostatu SWAG Autoteile GmbH
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10 93 0080

Materiał Odlew aluminiowy
Ciężar [kg] 0,105
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
nr EAN 4044688300805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 10 93 0080 SWAG Autoteile GmbH

Obudowa termostatu pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), G (W460), G (W461), G (W463) 1.8-2.5 04.77-07.00
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      102 200 02 17
MERCEDES-BENZ      102 200 04 17
MERCEDES-BENZ      102 203 02 74
MERCEDES-BENZ      102 203 03 74
MERCEDES-BENZ      A102 200 02 17
MERCEDES-BENZ      A102 200 04 17
MERCEDES-BENZ      A102 203 02 74
MERCEDES-BENZ      A102 203 03 74

Zastosowanie Korpus termostatu 10 93 0080 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.