Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 322 0313 10 luk - aftermarket service ohg

Tarcza sprzęgła 322 0313 10 LuK - Aftermarket Service oHG

322 0313 10 Tarcza sprzęgła LuK - Aftermarket Service oHG
 

    Ocena:
numer części:

322 0313 10

Średnica [mm] 215
Ilość zębów 20
Techniczny numer informacyjny TSFA
nr EAN 4005108181374

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 322 0313 10 LuK - Aftermarket Service oHG

Tarcza sprzęgła (215mm) pasuje do: HYUNDAI ACCENT II, ACCENT III, COUPE I, ELANTRA III, GETZ, LANTRA II; KIA CERATO I, RIO II; SUZUKI GRAND VITARA I, VITARA, X-90 1.4-2.0 07.88-12.11
numery OEM:
HYUNDAI      41100-22710
HYUNDAI      41100-22715
HYUNDAI      41100-23035
HYUNDAI      41100-23040
HYUNDAI      41100-28011
HYUNDAI      41100-28021
HYUNDAI      41100-28050
HYUNDAI      4110022710
HYUNDAI      4110022715
HYUNDAI      4110023035
HYUNDAI      4110023040
HYUNDAI      4110028011
HYUNDAI      4110028021
HYUNDAI      4110028050

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 322 0313 10 LuK - Aftermarket Service oHG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 322 0313 10

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Informacje o producencie części samochodowych firmie Luk

 

LUK jest niemiecką firmą produkującą części samochodowe, założoną w 1965 roku. Od samego początku swojej działalności firma skoncentrowała się na produkcji sprzęgieł, a później kół dwumasowych, co pozwoliło jej stać się jednym z najważniejszych dostawców tego typu produktów na świecie.

Obecnie, LUK oferuje szeroką gamę produktów, w tym sprzęgła, koła dwumasowe, elementy układów napędowych i kierowniczych. Firma posiada fabryki w Niemczech, Czechach, Polsce, Meksyku i Chinach, dzięki czemu jest w stanie dostarczać swoje produkty do wielu różnych rynków na całym świecie.

LUK jest częścią grupy Schaeffler, która jest jednym z największych na świecie producentów części samochodowych i technologii komponentów. Dzięki silnej pozycji w branży i inwestycjom w nowe technologie, LUK jest w stanie oferować swoim klientom innowacyjne produkty i rozwiązania.

Koncern LUK jest zaangażowany jest w ciągły rozwój i ulepszanie swoich produktów, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb rynku i wyzwań związanych z ochroną środowiska. Firma jest zaangażowana w dostarczanie produktów o niskiej emisji CO2 i wysokiej wydajności energetycznej, co pozwala na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko i zwiększenie efektywności paliwowej.

Podsumowując, LUK jest cenionym producentem części samochodowych, oferującym wysokiej jakości produkty i innowacyjne rozwiązania. Dzięki swojej szerokiej sieci produkcyjnej i silnej pozycji w branży, LUK jest w stanie dostarczać swoje produkty do wielu różnych rynków.