Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 18-0418 maxgear

Termostat układu chłodzenia 18-0418 MAXGEAR

18-0418 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
93.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0418

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619569924

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0418 MAXGEAR

TERMOSTAT OPEL 83C 2,0CDTI
numery OEM:
NISSAN      11061-00Q0A
NISSAN      11061-00Q0B
NISSAN      11061-00Q0G
NISSAN      11061-00Q0K
NISSAN      11061-00Q0L
NISSAN      11061-00Q1A
NISSAN      11061-00Q1B
NISSAN      11061-00Q1D
NISSAN      1106100Q0J
NISSAN      1231300Q0A
OPEL      44 33 121
OPEL      44 34 190
OPEL      44 34 344
OPEL      44 49 134
OPEL      44 49 506
OPEL      4434144
OPEL      4449899
OPEL      93198035
OPEL      93198289
OPEL      93198317
OPEL      93198576
OPEL      93198646
OPEL      93198679
RENAULT      82 00 781 512
RENAULT      82 00 801 567
RENAULT      82 00 907 239
RENAULT      8200403437
RENAULT      8200656419
RENAULT      8200703140
RENAULT      8200907243
VAUXHALL      93198035
VAUXHALL      93198289
VAUXHALL      93198317
VAUXHALL      93198576
VAUXHALL      93198646
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0418 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0418 MAXGEAR:

2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.