Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-1913 maxgear

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1913 MAXGEAR

49-1913 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

49-1913

producent:

MAXGEAR

Ciężar [kg] 0,42
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 24
Długość opakowania [cm] 6,5
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 4,0
nr EAN 5903364319052

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1913 MAXGEAR

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT/FORD 24ZX35,5 (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      4166925
MAZDA      GG28-22-620
MAZDA      GG28-22-620A
NISSAN      39100-EL10B
NISSAN      39711-EN000
NISSAN      39720-ET027
NISSAN      39771-JN00A
TOYOTA      43030-05100
TOYOTA      43030-06030
TOYOTA      43040-05080
TOYOTA      43040-06040
TOYOTA      43040-0F010
TOYOTA      43410-05180
TOYOTA      43410-06151
TOYOTA      43410-06161
TOYOTA      43410-0F010
TOYOTA      43410-33011
TOYOTA      43420-06151
TOYOTA      43420-06161
TOYOTA      43420-33011
VOLVO      36000439
VOLVO      36000449
VOLVO      36000550
VOLVO      36000559
VOLVO      36002756
VOLVO      8252035
VOLVO      8601390
VOLVO      8601391
VOLVO      8602572
VOLVO      8602573
VOLVO      8603788
VOLVO      8603806
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1913 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.