Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-1914 maxgear

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR

49-1914 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

49-1914

producent:

MAXGEAR

Ciężar [kg] 0,388
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 23
Długość opakowania [cm] 6,0
Szerokość opakowania [cm] 6,0
Wysokość opakowania [cm] 3,5
nr EAN 5903364319069

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/33,9MM (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      1061888
FORD      1322224
FORD      1451974
FORD      1461228
FORD      1461243
FORD      1476895
FORD      1552930
FORD      1552936
FORD      1552941
FORD      1552944
FORD      1685795
FORD      1687410
FORD      XS4C-3W007-BA
HONDA      44306-S5D-A01
HONDA      44306-S5D-A11
HONDA      44306-S5D-A51
HONDA      44306-S5D-A61
HONDA      44310-S5D-A21
HONDA      44310-S5D-A31
NISSAN      39100-EL000
NISSAN      39100-EL005
NISSAN      39720-EW627
NISSAN      39720-EW628
OPEL      1603038
OPEL      1603039
OPEL      1603050
OPEL      5374099
OPEL      5374154
OPEL      95908475
TOYOTA      42340-48030
TOYOTA      42360-21010
TOYOTA      43040-02030
TOYOTA      43040-05110
VOLVO      36000448
VOLVO      36000557
VOLVO      36001360
VOLVO      8603259
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.