Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-1915 maxgear

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR

49-1915 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
35.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

49-1915

producent:

MAXGEAR

Ciężar [kg] 0,276
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 21
Długość opakowania [cm] 5,5
Szerokość opakowania [cm] 5,5
Wysokość opakowania [cm] 2,8
nr EAN 5903364319076

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FORD 21Z/30,4MM (TRIPOD)
numery OEM:
BMW      31607518237
BMW      31607518238
BMW      31607574868
FORD      1061868
FORD      1061883
FORD      1202535
FORD      1349157
FORD      1349160
FORD      1356786
FORD      1418957
FORD      1537380
FORD      1804601
FORD      2S61-3W007-BA
FORD      XS4C-3W007-AA
MAZDA      FG40-22-520
MAZDA      FG40-22-620
MAZDA      GG13-22-520
MAZDA      GG14-22-620
MAZDA      GG14-25-500A
MAZDA      GG14-25-500B
MAZDA      GG14-25-500D
MAZDA      GG14-25-600A
MAZDA      GG14-25-600B
MAZDA      GG14-25-600C
MITSUBISHI      3815A014
NISSAN      39100-9U005
NISSAN      39100-BM560
NISSAN      39100-BM580
NISSAN      39101-9U005
NISSAN      39101-BC55A
NISSAN      39101-BM560
NISSAN      39101-BM580
NISSAN      39204-9U00J
NISSAN      39204-BM527
NISSAN      39205-9U00J
NISSAN      39205-BM525
NISSAN      C9205-BC55A
OPEL      0374788
OPEL      0374789
OPEL      1603413
MINI      31607518237
MINI      31607518238
MINI      31607574868
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1915 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.