Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 101-060 metelli cifam

Cylinderek hamulcowy 101-060 METELLI CIFAM

101-060 Cylinderek hamulcowy METELLI CIFAM
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

101-060

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 101-060 METELLI CIFAM

numery OEM:
AUDI      309 611 051
AUDI      309 611 053
AUDI      331 611 051A
AUDI      331 611 053
AUDI      331 611 053A
AUDI      331 611 053B
AUDI      331 698 051A
SEAT      309 611 051
SEAT      309 611 053
SEAT      331 611 051A
SEAT      331 611 053
SEAT      331 611 053A
SEAT      331 611 053B
VOLKSWAGEN      309 611 051
VOLKSWAGEN      309 611 053
VOLKSWAGEN      331 611 051A
VOLKSWAGEN      331 611 053
VOLKSWAGEN      331 611 053A
VOLKSWAGEN      331 611 053B

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 101-060 METELLI CIFAM w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.