Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1039 metelli cifam

Wał napędowy 17-1039 METELLI CIFAM

17-1039 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-1039

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 866
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747105061

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1039 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1039 RENAULT CLIO III 1.5DCI 07-
numery OEM:
RENAULT      77 11 368 573
RENAULT      82 00 362 064
RENAULT      82 00 362 065
RENAULT      82 00 535 800
RENAULT      82 00 535 802
RENAULT      82 00 749 390

Zastosowanie Wał napędowy 17-1039 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.