Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » MBD247 mintex

Bęben hamulcowy MBD247 MINTEX

MBD247 Bęben hamulcowy MINTEX
 

    Ocena:
numery handlowe:

98100 0238, 98100 0238 0 1

numer części:

MBD247

producent:

MINTEX

Średnica bębna hamulcowego 200
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50,2
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 240
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 59
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201,5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 3,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 26,3
Szerokość opakowania [cm] 25,9
Wysokość opakowania [cm] 8,6
nr EAN 5028740750912

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy MBD247 MINTEX

BĘBEN HAM MINTEX MBD247 SKODA FABIA 1.0 00-02, 1.2 01-07, 1.4 01-07, 1.4TDI 05-07/ VW POLO 1.4FSI 05-
numery OEM:
AUDI      600609617
AUDI      6Q0609617
AUDI      6QE609617
AUDI      6R0609617C
SEAT      600609617
SEAT      6Q0609617
SEAT      6QE609617
SEAT      6R0609617C
SKODA      600609617
SKODA      6Q0609617
SKODA      6QE609617
SKODA      6R0609617C
VOLKSWAGEN      600609617
VOLKSWAGEN      6Q0609617
VOLKSWAGEN      6QE609617
VOLKSWAGEN      6R0609617C
SVW      6QD609617
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Bęben hamulcowy MBD247 MINTEX w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.