Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 48117 ngk

Cewka zapłonowa 48117 NGK

48117 Cewka zapłonowa NGK
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

U1024

numer części:

48117

producent:

NGK

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 2
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia DIN
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4010326481175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48117 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: FORD MAVERICK; INFINITI G20, M30; MAZDA 323 III; NISSAN 100NX, ALMERA I, BLUEBIRD, MAXIMA III, PRAIRIE PRO, PRIMERA, SERENA, SUNNY II, SUNNY III 1.3-3.0 04.84-09.07
numery OEM:
FORD      F3XA-12029-AA
FORD      F3XY-12026-A
NISSAN      22433-0B00
NISSAN      22433-0B000
NISSAN      22433-0B001
NISSAN      22433-0B010
NISSAN      22433-51J10
NISSAN      22433-53J20
NISSAN      22433-55S10
NISSAN      22433-56E11
NISSAN      22433-56E12
NISSAN      22448-0C801
NISSAN      22448-0C802
NISSAN      22448-D4000
INFINITI      22433-0B00
INFINITI      22433-0B000
INFINITI      22433-0B001
INFINITI      22433-0B010
INFINITI      22433-51J10
INFINITI      22433-53J20
INFINITI      22433-55S10
INFINITI      22433-56E11
INFINITI      22433-56E12
INFINITI      22448-0C801
INFINITI      22448-0C802
INFINITI      22448-D4000

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48117 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48117 NGK:

2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.