Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10209 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10209 ORIGINAL IMPERIUM

10209 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
403.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10209

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 184,7
Ilość żeber 5
Masa [g] 4098
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 166
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
Szerokość 1 [mm] 33,4
Szerokość 2 [mm] 27,6
nr EAN 8033989015309

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10209 ORIGINAL IMPERIUM

KOŁO PASOWE WAŁU KORB IMPERGOM 10209 FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA 2.4JTD
numery OEM:
ALFA ROMEO      46427969
ALFA ROMEO      46544615
ALFA ROMEO      46742884
ALFA ROMEO      55184474
ALFA ROMEO      55187707
ALFA ROMEO      55215574
ALFA ROMEO      552155740
ALFA ROMEO      60815929
ALFA ROMEO      71747796
FIAT      46427969
FIAT      46544615
FIAT      46742884
FIAT      55184474
FIAT      55187707
FIAT      55215574
FIAT      552155740
FIAT      60815929
FIAT      71747796
LANCIA      46427969
LANCIA      46544615
LANCIA      46742884
LANCIA      55184474
LANCIA      55187707
LANCIA      55215574
LANCIA      552155740
LANCIA      60815929
LANCIA      71747796

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10209 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10209 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.