Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10254 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10254 ORIGINAL IMPERIUM

10254 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
185.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10254

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 153,4
Ilość żeber 5
Masa [g] 2580
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 138,7
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 44
Szerokość 2 [mm] 32
nr EAN 8033989015675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10254 ORIGINAL IMPERIUM

KOŁO PASOWE WAŁU KORB IMPERGOM 10254 CITROEN JUMPER 1.9D, TD
numery OEM:
ALFA ROMEO      9608938980
CITROËN      0515G3
CITROËN      515G3
FIAT      9608938980
LANCIA      9608938980
PEUGEOT      0515G3
PEUGEOT      515G3
SUZUKI      1261086CA0

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10254 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10254 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.