Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 26287 original imperium

Osłona, wał napędowy 26287 ORIGINAL IMPERIUM

26287 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

26287

Masa [g] 104
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 113
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 2 [mm] 68
nr EAN 8033989070254

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 26287 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 21/68) (dł.113) (kpl.) pasuje do: FIAT BRAVA, BRAVO I, MAREA, MULTIPLA, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK, STRADA; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, LUPO I 1.0-2.0 08.92-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307841
AUDI      1J0498201B
AUDI      1J0498201D
AUDI      1J0498201O
FIAT      46307841
LANCIA      46307841
SEAT      1J0498201B
SEAT      1J0498201D
SEAT      1J0498201O
SKODA      1J0498201B
SKODA      1J0498201D
SKODA      1J0498201O
VOLKSWAGEN      1J0498201B
VOLKSWAGEN      1J0498201D
VOLKSWAGEN      1J0498201O

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 26287 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 26287 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.