Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » V46-06-0001 vemo

Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V46-06-0001 VEMO

V46-06-0001 Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality VEMO
 

    Ocena:
numer części:

V46-06-0001

producent:

VEMO

Materiał Aluminium
Ciężar [kg] 0,32
nr EAN 4046001308819

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V46-06-0001 VEMO

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO; NISSAN KUBISTAR; RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LOGAN I, THALIA I 1.0-Electric 08.97-
numery OEM:
LADA      2764000QAB
LADA      2764000QAC
LADA      2764000QAE
NISSAN      27640-00QAB
NISSAN      27640-00QAC
NISSAN      27640-00QAE
RENAULT      27 64 000 QAB
RENAULT      27 64 000 QAC
RENAULT      27 64 000 QAE
RENAULT      77 00 836 314
RENAULT      77 40 836 314
DACIA      27 64 000 QAB
DACIA      27 64 000 QAC
DACIA      27 64 000 QAE

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V46-06-0001 VEMO w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.