Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 4PK1045-BAN oyodo

pasek wielorowkowy 4pk1045 4PK1045-BAN OYODO

 

    Ocena:
numer części:

4PK1045-BAN

producent:

OYODO

Indeks: OYO 4PK1045-BAN
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Pasek klinowy wielorowkowy
Nazwa: 4PK1045BAN PASEK WIELOROWKOWY 4PK1045
Opis: 4PK1045 BANDO
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4PK1045
Numer dostawcy: 4PK1045-BAN
Parametry:Długość [mm] : 1045
Liczba rowków : 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie pasek wielorowkowy 4pk1045 4PK1045-BAN OYODO

numery OEM:
HONDA      56992-P44-G03
KIA      0K24415909A
MITSUBISHI      MD310014
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie pasek wielorowkowy 4pk1045 4PK1045-BAN OYODO w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.