Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMK500 trw

Pompa hamulcowa PMK500 TRW

PMK500 Pompa hamulcowa TRW
249.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

PMK500

producent:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Ilość połączeń 4
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica 1 [mm] 23,8
nr EAN 3322937230228

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMK500 TRW

Pompa hamulcowa (23,8mm) pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPY I; FIAT SCUDO, ULYSSE; PEUGEOT 406, 806, EXPERT; RENAULT LAGUNA I 1.6-3.0 11.93-12.06
numery OEM:
CITROËN      4601 E1
FIAT      9567205380
PEUGEOT      4601 E1
PEUGEOT      4601 J7
RENAULT      77 01 205 484
zamienniki:
0 204 123 166
brak
BOSCH
402229
brak
VALEO
0 204 123 512
brak
BOSCH
H23982.0.1
brak
FTE automotive GmbH
H23983.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 61 003
brak
BREMBO
M 68 043
brak
BREMBO
FHM635
brak
FERODO
FHM663
brak
FERODO
5178
brak
Car S.p.A (InterCar)
5607
brak
Car S.p.A (InterCar)
5953
brak
Car S.p.A (InterCar)
4007500
brak
GIRLING
821919
brak
NK
402385
brak
VALEO
F 026 003 155
brak
BOSCH

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMK500 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.