Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BDC3727 QUINTON
FORD | 1 018 277 | |
FORD | 1 019 604 | |
FORD | 1 066 271 | |
FORD | 1 107 768 | |
FORD | 1 320 581 | |
FORD | 1 320 582 | |
FORD | 1 373 289 | |
FORD | 1 473 005 | |
FORD | 1 524 589 | |
FORD | 1019604 | |
FORD | 1066271 | |
FORD | 1107768 | |
FORD | 1320581 | |
FORD | 1320582 | |
FORD | 1373289 | |
FORD | 4 071 714 | |
FORD | 4 084 226 | |
FORD | 4071714 | |
FORD | 4084226 | |
FORD | 5 022 654 | |
FORD | 5 028 281 | |
FORD | 5022654 | |
FORD | 5028281 | |
FORD | 6 191 064 | |
FORD | 6191064 | |
FORD | 89FB 1125 CE | |
FORD | 89FB1125CE | |
FORD | 89FX 1125 CE | |
FORD | 89FX1125CE | |
FORD | 93FX 1125 AA | |
FORD | 93FX 1125 SA | |
FORD | 93FX 1125S 1A | |
FORD | 93FX1125AA | |
FORD | 93FX1125S1A | |
FORD | 93FX1125SA | |
FORD | XS6W 1125B 1B | |
FORD | XS6W1125B1B | |
FORD | YS6W 1125 AA | |
FORD | YS6W 1125 CB | |
FORD | YS6W1125AA | |
FORD | YS6W1125CB | |
MAZDA | 1E03-33-251A | |
MAZDA | 1E03-33-251B | |
MAZDA | 1E0333251A | |
MAZDA | 1E0333251B | |
MAZDA | 1E05-33-251 | |
MAZDA | 1E0533251 | |
MAZDA | 1E06-33-251 | |
MAZDA | 1E0633251 | |
MAZDA | 1E08-33-251 | |
MAZDA | 1E0833251 | |
MAZDA | 1E09-33-251 | |
MAZDA | 1E0933251 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BDC3727 QUINTON w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020