Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BDC4727 QUINTON
FORD | 1 148 202 | |
FORD | 1 320 585 | |
FORD | 1 323 620 | |
FORD | 1 373 771 | |
FORD | 1 388 256 | |
FORD | 1 464 916 | |
FORD | 1 465 622 | |
FORD | 1 522 230 | |
FORD | 1148202 | |
FORD | 1320585 | |
FORD | 1323620 | |
FORD | 1373771 | |
FORD | 1388256 | |
FORD | 1465622 | |
FORD | 2S61 1125 AA | |
FORD | 2S611125AA | |
FORD | 3 049 893 | |
FORD | 3 555 344 | |
FORD | 3 573 537 | |
FORD | 3049893 | |
FORD | 3555344 | |
FORD | 3573537 | |
FORD | 4 071 714 | |
FORD | 4 077 455 | |
FORD | 4 084 226 | |
FORD | 4071714 | |
FORD | 4077455 | |
FORD | 4084226 | |
FORD | 98A6 1125 AE | |
FORD | 98A61125AE | |
FORD | 98AB 1125 BD | |
FORD | 98AB 1125 BE | |
FORD | 98AB 1125 DC | |
FORD | 98AB 1125 EA | |
FORD | 98AB 1125 EB | |
FORD | 98AB 1125D 1E | |
FORD | 98AB1125BD | |
FORD | 98AB1125BE | |
FORD | 98AB1125D1E | |
FORD | 98AB1125DC | |
FORD | 98AB1125EA | |
FORD | 98AB1125EB | |
FORD | 98AX 1125 BE | |
FORD | 98AX 1125E 1B | |
FORD | 98AX1125BE | |
FORD | 98AX1125E1B | |
FORD | XS6W 1125B 1B | |
FORD | XS6W1125B1B | |
FORD | YS6W 1125 AA | |
FORD | YS6W1125AA | |
MAZDA | 1E05-33-251 | |
MAZDA | 1E0533251 | |
MAZDA | DD32-33-25X | |
MAZDA | DD323325X | |
MAZDA | DD59-33-25X | |
MAZDA | DD593325X | |
MAZDA | DD63-33-25X | |
MAZDA | DD633325X |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BDC4727 QUINTON w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020