Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0141 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0141 QUINTON

QFL0141 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0141

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:142
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:96
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0141 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      1109.K5
FORD      1 137 372
FORD      1 137 374
FORD      5 005 631
FORD      5 011 838
FORD      A720X6714TA
NISSAN      15208V4960
NISSAN      15208V4961
PEUGEOT      1109.K5
SEAT      068115561B
VAUXHALL      93156363
VOLVO      1257492
VOLVO      12574927
VOLKSWAGEN      028115561E
VOLKSWAGEN      028115561G
VOLKSWAGEN      068115561
VOLKSWAGEN      068115561A
VOLKSWAGEN      068115561B
VOLKSWAGEN      068115561C
VOLKSWAGEN      068115561F
VOLKSWAGEN      068115568B
VOLKSWAGEN      681155613
VOLKSWAGEN      69115561
VAG      028115561E
VAG      068115561A
VAG      068115561B
VAG      068115561C
AC      PF2
AC      PF960
AC      X100
AC      X523

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0141 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.