Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 531 0392 10 ina

Rolka napinająca paska wieloklinowego 531 0392 10 INA

531 0392 10 Rolka napinająca paska wieloklinowego INA
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

531 0392 10

producent:

INA

Średnica [mm] 65,00
Szerokość [mm] 26,70
nr EAN 4005108193308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 531 0392 10 INA

Rolka napinająca pasek wielorowkowy FIAT BRAVO I, COUPE, MAREA; LANCIA LYBRA 2.0 10.95-10.05
numery OEM:
FIAT      46441096
FIAT      777 8564
FIAT      7778564

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 531 0392 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Rolka napinająca paska wieloklinowego 531 0392 10 INA:

2022-08-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-10
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.