Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515819 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515819 RUVILLE/FAG

515819 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

515819

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 162,00
Szerokość [mm]: 29,50
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515819 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE RUVILLE 515819 FIAT 500,PANDA,PUNTO 1.3 JTD
numery OEM:
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1564852
FORD      9S51-6B319-AA
FORD      9S516B319AA
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      06 14 150
OPEL      0614150
OPEL      55200498
OPEL      56 14 438
OPEL      5614438
OPEL      6 14 150
OPEL      6 14 227
OPEL      614150
OPEL      614227
OPEL      931177317
OPEL      93177317
OPEL      93194443
SUZUKI      12610-85E00-000
SUZUKI      1261085E00000
VAUXHALL      06 14 150
VAUXHALL      0614150
VAUXHALL      55200498
VAUXHALL      56 14 438
VAUXHALL      5614438
VAUXHALL      6 14 150
VAUXHALL      6 14 227
VAUXHALL      614227
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443
CHEVROLET      55200498

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515819 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.