Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 915260 ruville/fag

Sworzeń wahacza 915260 RUVILLE/FAG

915260 Sworzeń wahacza RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

915260

producent:

RUVILLE/FAG


Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 915260 RUVILLE/FAG

SWORZEŃ WAH RUVILLE 915260 SEAT ALHAMBRA/FORD GALAXY/VW SHARAN
numery OEM:
FORD      1111156
FORD      7200946
FORD      95VW 3395 AA
FORD      95VW3395AA
SEAT      7M0 407 365 A
SEAT      7M0407365A
SEAT      7M3 407 365 A
SEAT      7M3 407 365 C
SEAT      7M3407365A
SEAT      7M3407365C
VOLKSWAGEN      7M0 407 365 A
VOLKSWAGEN      7M0407365A
VOLKSWAGEN      7M3 407 365 A
VOLKSWAGEN      7M3 407 365 C
VOLKSWAGEN      7M3407365A
VOLKSWAGEN      7M3407365C

Zastosowanie Sworzeń wahacza 915260 RUVILLE/FAG w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.