Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 917400 ruville/fag

Sworzeń wahacza 917400 RUVILLE/FAG

917400 Sworzeń wahacza RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

917400

producent:

RUVILLE/FAG

Rodzaj wahacza:dla wahacza poprzecznego
Specyfikacje asortymentowa:wciskany
Wymiar stożka [mm]: 13,50
średnica zewnętrzna [mm]: 35,50
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 917400 RUVILLE/FAG

SWORZEŃ WAH RUVILLE 917400 HONDA ACCORD
numery OEM:
HONDA      51270-S0A-003
HONDA      51270-S84-A01
HONDA      51270-SR3-023
HONDA      51270S0A003
HONDA      51270S84A01
HONDA      51270SR3023
MITSUBISHI      MB912505
MITSUBISHI      MB912505*
MITSUBISHI      MB912506
MITSUBISHI      MB912506*
ROVER      GSJ423
ROVER      GSJ423*
ROVER      GSJ424
ROVER      GSJ424*
ROVER      RBJ102120
ROVER      RBJ102120*
ROVER      RBJ102130
ROVER      RBJ102130*

Zastosowanie Sworzeń wahacza 917400 RUVILLE/FAG w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.