Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 998 602 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 602 SACHS

3182 998 602 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 998 602
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 602
 

    Ocena:
numer części:

3182 998 602

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 600 227
zastąpiony przez 3182 998 603
nr EAN 4013872717026

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 602 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS I, KA, PUMA; MAZDA 121 III 1.0-2.0 08.95-11.08
numery OEM:
FORD      1021237
FORD      1026539
FORD      1075776
FORD      1689223
FORD      1715642
FORD      1838043
FORD      96WT-7A564-AB
FORD      96WT-7A564-BA
FORD      96WT-7A564-BB
FORD      AN21-7A564-AA
FORD      AN21-7A564-AB
FORD      AN21-7A564-AC
FORD      XS41-7A564-EA
MAZDA      1E00-16-540 A
MAZDA      1E01-16-540

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 602 SACHS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 3182 998 602

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.