Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 30 94 6130 swag autoteile gmbh

Korpus przepustnicy 30 94 6130 SWAG Autoteile GmbH

30 94 6130 Korpus przepustnicy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 94 6130

Wysokość [mm] 81
Napięcie [V] 12
Ilość połączeń 5
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4044688461308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 30 94 6130 SWAG Autoteile GmbH

Przepustnica powietrza pasuje do: AUDI A3, A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 C6, Q5, TT; SEAT ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW EOS 2.0D 05.03-
numery OEM:
AUDI      03L 128 063
AUDI      03L 128 063 AF
AUDI      03L 128 063 B
AUDI      03L 128 063 C
AUDI      03L 128 063 D
AUDI      03L 128 063 E
AUDI      3L 128 063
AUDI      3L 128 063 AF
AUDI      3L 128 063 B
AUDI      3L 128 063 C
AUDI      3L 128 063 D
AUDI      3L 128 063 E
SEAT      03L 128 063 AF
SEAT      03L 128 063 E
SEAT      3L 128 063 AF
SEAT      3L 128 063 E
SKODA      03L 128 063 A
SKODA      03L 128 063 AF
SKODA      03L 128 063 E
SKODA      3L 128 063 A
SKODA      3L 128 063 AF
SKODA      3L 128 063 E
VOLKSWAGEN      03L 128 063
VOLKSWAGEN      03L 128 063 AF
VOLKSWAGEN      03L 128 063 B
VOLKSWAGEN      03L 128 063 C
VOLKSWAGEN      03L 128 063 D
VOLKSWAGEN      03L 128 063 E
VOLKSWAGEN      3L 128 063
VOLKSWAGEN      3L 128 063 AF
VOLKSWAGEN      3L 128 063 B
VOLKSWAGEN      3L 128 063 C
VOLKSWAGEN      3L 128 063 D
VOLKSWAGEN      3L 128 063 E

Zastosowanie Korpus przepustnicy 30 94 6130 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.