Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 40 94 0474 swag autoteile gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 40 94 0474 SWAG Autoteile GmbH

40 94 0474 Czujnik, prędkość obrotowa koła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 94 0474

Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 293
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4044688404749

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 40 94 0474 SWAG Autoteile GmbH

CZUJNIK ABS SWAG 40940474 PRZÓD OPEL ASTRA J 09- INSIGNIA 08-
numery OEM:
OPEL      12 38 265
SAAB      12 842 287
VAUXHALL      012842287
VAUXHALL      013470636
VAUXHALL      023136761
VAUXHALL      023483147
VAUXHALL      12842287
VAUXHALL      13470636
VAUXHALL      23136761
VAUXHALL      23483147
BUICK      12779973
BUICK      12842287

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 40 94 0474 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.