Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 50 93 2395 swag autoteile gmbh

Pierścień nadajnika impulsów, ABS 50 93 2395 SWAG Autoteile GmbH

50 93 2395 Pierścień nadajnika impulsów, ABS SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 93 2395

Grubość [mm] 11,06
Średnica wewnętrzna [mm] 48,0
średnica zewnętrzna [mm] 71,9
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
Materiał Stal
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,035
nr EAN 4044688323958

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 50 93 2395 SWAG Autoteile GmbH

PIERŚCIEŃ ABS SWAG 50932395 FORD FIESTA FOCUS FUSION 98-
numery OEM:
FORD      1 061 678
FORD      1 069 295
FORD      1 141 882
FORD      4 664 143
MAZDA      D351-26-471
MAZDA      D523-26-471
FORD USA      5S432B384AA
FORD USA      98AB2B384BB
FORD      D351-26-471

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 50 93 2395 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.