Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 60 94 7714 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 60 94 7714 SWAG Autoteile GmbH

60 94 7714 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

60 94 7714

Ilość połączeń 3
nr EAN 4044688477149

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 60 94 7714 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER EXPRESS/MINIVAN, DUSTER, DUSTER/SUV, LODGY, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO II; NISSAN JUKE, MICRA V, PULSAR, QASHQAI II 0.9-1.6LPG 03.12-
numery OEM:
NISSAN      22433-2428R
NISSAN      22448-00Q0F
RENAULT      22 43 324 28R
DACIA      22 43 324 28R
SMART      281 906 00 00
SMART      A281 906 00 00

Zastosowanie Cewka zapłonowa 60 94 7714 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.