Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 62 92 6923 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 62 92 6923 SWAG Autoteile GmbH

62 92 6923 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

62 92 6923

Grubość [mm] 44,0
Średnica wewnętrzna [mm] 19,5
średnica zewnętrzna [mm] 156,0
Ciężar [kg] 2,290
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688540843

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 62 92 6923 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, EVASION, JUMPY I, XANTIA, XANTIA/KOMBI, XSARA, XSARA/HATCHBACK, ZX 1.8D/1.9D/2.0D 09.83-07.08
numery OEM:
CITROËN      0515.G3
CITROËN      515.G3
FIAT      9608938980
PEUGEOT      0515.G3
PEUGEOT      515.G3

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 62 92 6923 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.