Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 70 93 4957 swag autoteile gmbh

Korpus termostatu 70 93 4957 SWAG Autoteile GmbH

70 93 4957 Korpus termostatu SWAG Autoteile GmbH
90.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

70 93 4957

Temperatura otwarcia [°c] 88
Ilość połączeń 2
Ciężar [kg] 0,23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przełącznikiem temperatury
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688349576

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 70 93 4957 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: FIAT 500, 500 C, PANDA, PANDA/HATCHBACK; FORD KA; LANCIA YPSILON 1.2-1.2LPG 09.03-
numery OEM:
CHRYSLER      0055202371
CHRYSLER      55202371
FIAT      55202371
FORD      1 535 448
LANCIA      55202371
FORD USA      9S518575AA

Zastosowanie Korpus termostatu 70 93 4957 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.