Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 70 94 0451 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 70 94 0451 SWAG Autoteile GmbH

70 94 0451 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 94 0451

Szerokość [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
średnica zewnętrzna [mm] 148,0
Ciężar [kg] 1,52
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688657879

skład zestawu:
70 93 9771 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 0451 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      55189083
ALFA ROMEO      55189083 S1
ALFA ROMEO      60630428
ALFA ROMEO      60812505
ALFA ROMEO      60815976
FIAT      55189083
FIAT      55189083 S1
FIAT      60610906
FIAT      60617857
FIAT      60630428
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 0451 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.