Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 239 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 239 TOPRAN

110 239 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 239

producent:

TOPRAN

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ograniczenia producenta TRW / XTR-USA
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 239 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I; VW CADDY II, GOLF III, PASSAT B3/B4, POLO III CLASSIC 1.0-2.0 02.88-01.04
numery OEM:
SEAT      3A0 422 812
VOLKSWAGEN      3A0 422 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 239 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 239 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.