Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 241 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 241 TOPRAN

110 241 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 241

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Litera rozpoznawcza C
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 241 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, RAPID, ROOMSTER 1.0-2.0 08.99-
numery OEM:
SEAT      6Q0 419 812C
SEAT      6Q0 423 812
SEAT      6Q0 423 812A
SEAT      6Q0 423 812C
SEAT      6R0 423 812
SEAT      6RD 423 812A
SEAT      6RD 423 812B
SEAT      6RU 423 812
SKODA      6Q0 419 812C
SKODA      6Q0 423 812
SKODA      6Q0 423 812A
SKODA      6Q0 423 812C
SKODA      6R0 423 812
SKODA      6RD 423 812A
SKODA      6RD 423 812B
SKODA      6RU 423 812
VOLKSWAGEN      6Q0 419 812C
VOLKSWAGEN      6Q0 423 812
VOLKSWAGEN      6Q0 423 812A
VOLKSWAGEN      6Q0 423 812C
VOLKSWAGEN      6R0 423 812
VOLKSWAGEN      6RD 423 812A
VOLKSWAGEN      6RD 423 812B
VOLKSWAGEN      6RU 423 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 241 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 241 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.