Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 275 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 110 275 TOPRAN

110 275 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN
topran 110 275
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 110 275
110 275
topran 110 275 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 275

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 110 275 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 311mm) pasuje do: AUDI A3, Q2, Q3; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SPORTSTOURER, LEON ST, TOLEDO III 1.0-Electric 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 423 810A
SEAT      1K0 423 810A
SKODA      1K0 423 810A
VOLKSWAGEN      1K0 423 810A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 110 275 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 110 275 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.