Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 111 143 topran

Koło pasowe, wał korbowy 111 143 TOPRAN

111 143 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 111 143
Koło pasowe, wał korbowy 111 143
111 143
25.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

111 143

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe
Drgania bez tłumika drgań skrętnych
Materiał Stal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 111 143 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI 100 C3; SEAT TOLEDO I; VW GOLF I, GOLF II, JETTA II, PASSAT B3/B4 1.6/1.8 08.82-03.99
numery OEM:
AUDI      026 105 255
AUDI      026 105 255N
SEAT      026 105 255
SEAT      026 105 255N
VOLKSWAGEN      026 105 255
VOLKSWAGEN      026 105 255N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 111 143 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.