Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 02.40.182 trucktec automotive gmbh

Wentylator, chłodzenie silnika 02.40.182 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.40.182 Wentylator, chłodzenie silnika TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.40.182

dla numeru OE 220 500 0293
Moc znamionowa [W] 380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 02.40.182 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      220 500 0293
MERCEDES-BENZ      A220 500 0293

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 02.40.182 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 02.40.182 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

2020-01-15
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.