Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » GBS2527 trw

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2527 TRW

GBS2527 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRW
trw GBS2527
Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2527
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

GBS2527

producent:

TRW

Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Długość [mm] 1135
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937734924

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2527 TRW

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: SEAT IBIZA IV SC; VW GOLF III, GOLF IV, VENTO 1.2-2.8 08.91-12.16
numery OEM:
AUDI      1H0 927 807 B
SEAT      1H0 927 807 B
SKODA      1H0 927 807 B
VOLKSWAGEN      1H0 927 807 B
VOLKSWAGEN      1H0 927 807 D

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2527 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2527 TRW:

2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.