Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 828-0004 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 828-0004 TYC EUROPE B.V.

828-0004 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 828-0004
Wentylator, chłodzenie silnika 828-0004
293.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

828-0004

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 380
Moc znamionowa [W] 360
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475096118

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 828-0004 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415); RENAULT KANGOO BE BOP, KANGOO EXPRESS, KANGOO II, MEGANE II 1.2-2.0 09.02-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      7701043945
MERCEDES-BENZ      7701044185
MERCEDES-BENZ      7701051487
MERCEDES-BENZ      7701051495
MERCEDES-BENZ      7701054966
MERCEDES-BENZ      7701054967
MERCEDES-BENZ      7701057254
MERCEDES-BENZ      7701070315
MERCEDES-BENZ      7701070353
MERCEDES-BENZ      7701071862
MERCEDES-BENZ      7701071863
RENAULT      7701043945
RENAULT      7701044185
RENAULT      7701051487
RENAULT      7701051495
RENAULT      7701054966
RENAULT      7701054967
RENAULT      7701057254
RENAULT      7701070315
RENAULT      7701070353
RENAULT      7701071862
RENAULT      7701071863

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 828-0004 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.