Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 832-0002 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 832-0002 TYC EUROPE B.V.

832-0002 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 832-0002
Wentylator, chłodzenie silnika 832-0002
832-0002
tyc 832-0002 Wentylator, chłodzenie silnika
446.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

832-0002

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 345
Moc znamionowa [W] 160/220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475049763

skład zestawu:
802-0009 Wentylator, chłodzenie silnika
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 832-0002 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, OCTAVIA I, ROOMSTER; VW POLO, POLO IV 1.2-2.0 09.96-05.15
numery OEM:
SEAT      1J0959455
SEAT      1J0959455B
SEAT      6E0959455A
SEAT      6Q0121207E
SKODA      1J0959455
SKODA      1J0959455B
SKODA      6E0959455A
SKODA      6Q0121207E
VOLKSWAGEN      1J0959455
VOLKSWAGEN      1J0959455B
VOLKSWAGEN      6E0959455A
VOLKSWAGEN      6Q0121207E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 832-0002 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.